Studio Henry

Info




Hei folkens!

Her ser dere et kreativt eksemplar av en 59 modell.

Jeg har levd et innholdsrikt liv på retta og vranga, men noen interesser har fulgt meg gjennom livet.

Fotografering startet jeg med som niåring den gangen med et Kodak bokskamera, som jeg fikk av min bestemor.

Når vi nå befinner oss på det glade 60 tall snakker vi om filmruller som måtte fremkalles, dette setter noen begrensninger. Økonomien til en niåring, er som kjent, i det store og det hele basert på foresattes muligheter og velvilje.

På ungdomskolen ble fotografering valgfag, og jeg lærte meg mørkeromsarbeid, noe som endte opp med eget mørkerom i kjelleren hjemme før jeg ble 16 år.

Fotografering, matlaging, musikk og trearbeider, har vært interesser og yrkesvalg, jeg har drevet med hele mitt voksne liv.

Jeg er lidenskapelig i det meste jeg gjør, noe som fører til at det kan bli i overkant mye i perioder. Slik ble det også med fotograferingen. Interessen ble intenst dyrket og etter å ha startet og drevet som medeier i eget fotostudio i noen år, rørte jeg ikke et kamera på 4 år. 

Nå kjenner denne gamle sirkushesten igjen lukten av sagmugg og kamerabeholdningen er på vei opp igjen. 

Det har vært en enorm utvikling på området foto siden jeg startet med mørkerom i kjelleren, men jeg har fått følge denne utviklingen på nærehold og opplever at jeg fortsatt mestrer mørkeromsarbeid, men nå i form av Photoshop.

På denne siden ønsker jeg å vise noen av mine arbeider, både grafisk og regulær fotografering. Hvis mitt fotografiske uttrykk er av interesse, ta gjerne kontakt, mine bilder er til salgs og jeg fotograferer på bestilling.

-Henry Enerstad

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar